Aby założyć profil zaufany, dzięki któremu będziemy mogli podpisywać dokumenty urzędowe za pośrednictwem Internetu.
Jest on ważny przez 3 lata. Następnie należy złożyć wniosek o jego odnowienie. Dokumenty możemy również podpisywać podpisem elektronicznym, ale zaletą profilu zaufanego jest to, że jest bezpłatny.
Aby założyć profil zaufany należy kolejno:
- Zarejestrować konto na e-puap http://www.epuap.gov.pl
- Złożyć wniosek o założenie profilu zaufanego – link znajduje się na stronie głównej.
- Wysłać wniosek (przez internet)
- Jednorazowa wizyta w urzędzie wraz z dowodem osobistym w ciągu 14 dni od złożenia wniosku, gdzie zweryfikują naszą tożsamość oraz wniosek. Może to być Urząd Skarbowy, Urząd Wojewódzki, Zakład Ubezpieczeń Społecznych lub konsulat.
O tym jak to zrobić możecie również obejrzeć na naszym filmie: Jak założyć profil zaufany na ePUAP.